Kiket várunk a MediaAllStar programba?

A leginkább a tanulni és dolgozni vágyást, a lelkesedést értékeljük, de azért összeszedtünk néhány szempontot, hogy segítsünk neked a döntésben arról, hogy vajon ezt a gyakornoki programot keresed-e.

A MediaAllStar gyakornoki programot első alkalommal hirdetjük meg, így nincsen még meg az a fajta rutin, mint a digitális gyakornoki programunk esetében, amelyből már a harmadik kör zárul február végével. Így valamelyest tanuló üzemmódban vagyunk, ami egyébként elvárás mindenki felé ebben a szakmában – nemcsak gyakornoki szinten, hanem akár vezetőként is – ha túlélni és fejlődni akar a marketingkommunikációs piacon, ami egyszerre nagyon izgalmas és kiszámíthatatlan.

Ami viszont biztos: alapvetően médiatervező és médiavásárló, médiaügynökségi account pozíciókba nőhetnek bele azok az akadémisták, akik sikerrel végeznek a képzésünkön, és valamely ügynökségünkkel egymásra találnak:)

A képzés kb. két hónapig tart, amely alatt heti 30 órás elfoglaltsággal kell számolni. Ennek a nagy része masszív oktatást, gyakorlatias szemléletű, akár éles feladatok megoldását takarja, helyben. Ilynekor a napok többnyire reggel 9-kor kezdődnek. Emellett házi feladatokkal, csapatmunkával, vizsgákkal lehet számolni, ezek mind fontosak ahhoz, hogy el tudd sajátítani a szükséges tudásanyagot, és le tudjuk mérni a teljesítményedet.

Mindent el fogunk követni, hogy a lehető leggyakorlatiasabb képzést kapd, akár a médiapiac szereplőiről, trendjeiről, akár a kutatások vagy az excel használatáról van szó, de nem árt, ha bizonyos területeken jó alapokkal rendelkezel, és éppen ezért ezeknek a használatára már a felvételi folyamatban is szükséged lehet. Alább néhány szempont:

  • Légy jóban a számokkal! Bár a számításokat elvégzi az Excel meg a számológép, neked kell tudnod, értened, hogy mi van a számok mögött. A médiaügynökségi munka egyik fontos jellemzője, hogy kerüljük a tippelgetést, és keressük a számszerű bizonyítékokat, a döntéseket támogató adatokat. Ez teljesen természetes, hiszen az ügyfeleink között található márkák sok-sok millió forintot, akár milliárdokat fektetnek a fogyasztók hatékony megszólításába, és tudni akarják, hogy melyek a jó döntések. Mindez nemcsak a matekról, hanem az elemző készségről, az üzleti vonatkozások iránti érdeklődésről is szól tehát.
  • Légy fegyelmezett, tűrd jól a monotóniát! A számok mögött nagyon izgalmas történetek húzódnak meg, a kibogozásukhoz azonban türelem kell. A pontosság üzlettámogató döntések esetében (is) elengedhetetlen, és a pontosság egyik alapja az, ha hosszabb távon is figyelni tudsz a feladatra, akkor is, ha az adott esetben a gyöngyfűzésre hasonlít.
  • Fogadd el, hogy a marketing, a reklám, a kommunikáció fontos a márkák és a fogyasztók számára egyaránt! Persze, persze, tudjuk, hogy sok a rossz példa, de ez nem azt jelenti, hogy a műfaj lenne értelmetlen. A marketing kifejezetten izgalmas, változatos, sőt, hasznos diszciplina, amit sokan nagyon szeretünk. Vajon te is így vagy ezzel?
  • Ne csak a digitális érdekeljen! Bármennyire is furcsának tűnhet, a Facebookon túl is van élet;) Méghozzá nagyon is izgalmas élet. Ha médiaügynökségi szemmel nézzük, a TV például az egyik legösszetettebb terület, amelynek ráadásul még mindig van tere a fejlődésre, akár tartalmi, akár hirdetési oldalról.
  • Szeresd használni az agyadat! Attól, hogy sok adattal dolgozunk, és a munkánkat automatizációs mechanizmusok, exceltáblázatok, képletek és szoftverek hada segíti, egyáltalán nem értékelődik le az emberi tényező szerepe. Sőt! Egy adat, egy megállapítás a mögötte meghúzódó elemzőtől nyer igazán értelmet és válik értékessé.
  • Kommunikálj jól angol nyelven! Az angol túlzás nélkül a második munkanyelvünk, nemcsak a nemzetközi ügyfelek és kollégák miatt, hanem azért is, mert számos szoftver és kutatás használatához kell a nyelvtudás, valamint az újdonságokról képbe hozó legizgalmasabb szakmai cikkek is jellemzően e nyelven érhetőek el.
  • Szeress és merj kommunikálni! Nem a következő megasztárt keressük, de a médiaügynökségi munka csapatjáték, ahol kollégákkal, ügyfelekkel, média- és technológiai partnerekkel kell szót értened már a kezdetektől. Sok szempontot kell megértened, és fontos hogy mások megértsenek téged.
  • Ne légy beoltva az Excel ellen! Természetesen a finomságokat, a munkafolyamatokat meggyorsító okosságokat megmutatjuk a képzés során, de a felvételi teszt keretében már szükséged lehet egyszerűbb függvények, képletek használatára, kimutatás vagy grafikon készítésére. Ha tudod, mi az a pivot, nagy baj nem érhet;)
  • Végül: képzést adunk, mert szeretnénk, ha fejlődnél, és felkészült munkatársunkká válnál, de fontosnak tartjuk elmondani, hogy a mi szempontunkból ez nem kizárólag az oktatásról szól, hanem sokkal inkább arról, hogy megtaláljuk a friss tehetségeket, akik hosszabb távon is szívesen nálunk dolgoznak. Ha tehát csak a tanulás rész érdekel, nem biztos, hogy téged keresünk. Ha a tanulmányaid vége felé jársz, vagy végeztél, esetleg karrierváltó vagy, és a munkalehetőség legalább annyira foglalkoztat, mint az újat tanulás lehetősége, bíztatunk a jelentkezésre!

Összességében tehát légy érdeklődő, szánj időt a gyakornoki teendőkre, és érdekeljen a márkák világa, ezen belül is inkább az üzleti és a médiavonal, mintsem a kreatív rész.

A programról további információt találsz az oldalunkon, s ha bármi kérdésed van, keress minket bátran!

Ne felejtsd el a felvételi tesztet február 5-ig beküldeni!

Jelentkezem a MediaAllStar gyakornoki programba >>>

About the author: Diána Török

Leave a Reply

Your email address will not be published.