Miért érdemes rányomni a Jelentkezés gombra?

Norbi korábbi akadémistánk, mára a Wavemaker Junior Media Buyer munkatársa. Írása arról szól, hogy szerinte miért lehet érdemes az akadémiára jelentkezni.

Ebben a posztban megpróbálom összeszedni néhány gondolatban, hogy kinek/miért is lehet érdemes jelentkezni a GroupM MediaAllStar akadémiájára. Mire számíts a kiválasztási folyamatban, és valójában mi is ez, hogy MediaAllStar.

Egyáltalán kik jelentkezzenek?

Röviden, bárki. De tényleg! Nem kell, hogy 5 diplomád legyen. Nem kell, hogy marketinges legyél. Az kell, hogy érdekeljen ez a világ!

A képzés során találkoztunk olyan szakmabéliekkel, akik:

  • ügyvéd-,
  • bölcsész-,
  • művész-,
  • magyar-,
  • vagy akár orosz szakon végeztek-, kezdték pályafutásukat,
  • sőt, a GroupM frissen kinevezett fejlesztési igazgatója még pszichológia szakot (is) végzett.

Mi történik az űrlap kitöltésével?

Nyugi, nem feketemágia, nem Narniában fogod magad találni, és az adataid sem a nigériai hercegnél fognak kikötni.

A jelentkezés után kapni fogsz egy tesztet, űrlap formájában:

  • Ennek elsődleges célja a gondolkodásmódod feltérképezése, így olyan feladatok jönnek majd veled szembe, amikből kiderül, hogy átlátod-e az alapvető összefüggéseket; pici számolás, pici agytörő
  • lesz benne egy pici Excel – semmi extra, de azért jó, ha nem csak összeadni tudsz két cellát
  • és egy pici angol is – No big deal!! A lényeg, hogy angolul is meg tudd fogalmazni a gondolataidat.

Honnan tudod, hogy sikerült-e a teszted?

Itt kell egy kicsi türelem a részedről. Adj időt, hogy kijavítsák az akár több száz beérkezett és kitöltött tesztet. Ha sikerült tovább jutnod, akkor behívnak egy Excel körre. Nem kell megijedni, ez sem teljesíthetetlen! Nem kell makrót írnod egy óra alatt, de az alaptudást feltérképezik, és mint eddig mindig, az a lényeg, hogy átlátod-e a cellák közti összefüggéseket.

Ja, és egy jótanács, amit nem árt, ha tudsz:

via GIPHY

 

Na és ha az Excel is sikerült??

Ekkor jön a személyes interjú köre.

Előszőr is… jó jel, ha még ezeket a sorokat is olvasod. Azt jelenti, hogy érdekel a képzés annyira, hogy már előre informálódsz róla.

VAGY…

… gratulálok, hogy már eddig a körig eljutottál!

Itt viszont nem is húznám nagyon az idődet: erre a körre nehéz felkészülni, így igazán okosat mondani is. Leginkább a nem tanulható skilljeid lesznek feltérképezve, illetve személyesen is szeretnének egy kicsit jobban megismerni. Úgyhogy amit tehetsz:

  • mélylevegő,
  • koncentrálás
  • odafigyelés!

 

Ez eddig mind jól hangzik (ugye?), de valójában miért is jelentkeznél?

Eltekintve…

  • az ösztöndíjtól;
  • a munkakörnyezettől;
  • hogy itt tényleg azt tanulhatod, ami a szakmához kell;
  • hogy mindezt sokat látott, tapasztalt, szakmabéli profiktól;
  • az ingyenes, friss reggelitől minden nap;
  • + a korlátlan kávéfogyasztástól,

… mit adhat Neked az akadémia? Semmit?? Nem egészen!

A képzés során annyi ismeretanyagot fogsz elsajátítani, amit máshol 1-1,5 év alatt szerezhetsz meg, ami szerintem önmagában elég érv a jelentkezésre. Ha jól teljesítesz, akkor egy piacvezető cégnél helyezkedhetsz el, ahol ráadásul hosszú távon számolnak veled. Oké, tudom, nem ez a legfontosabb, de a legjobbaktól mindig érdemes tanulni, nem?

Márpedig az akadémia elvégzése után is minden nap fogsz valami újat tanulni. Nem csak a munkahelyen, mert számos belső- és külső továbbképzésen vehetsz részt, ambíciódtól függően.

Hamar, már az akadémia során látni fogod, hogy az offline médiának nem csak múltja, de jelene és jövője is van, mivel a digitális marketing megoldások térnyerésének ellenére az ügyfelek is inkább az integrált marketingkommunikációs megoldásokban gondolkodnak.

Ha nem is életcélod, hogy egy médiaügynökségnél építs magadnak életre szóló karriert, akkor is érdemes lehet jelentkezned, hiszen az itt szerzett tapasztalat kiváló ugródeszkát biztosíthat akár a média-, akár az ügyféloldalon szeretnél kikötni a későbbiekben.

Mindent összevetve nehezen elképzelhető, hogy megbánnád, hogy rányomtál a jelentkezés gombra.

Sok sikert!

– Sinka Norbert, Junior Media Buyer @ Wavemaker, a MediaAllStar program korábbi akadémistája

Jelentkezem a GroupM Akadémia MediaAllStar gyakornoki programjába >>>

About the author: Diána Török

Leave a Reply

Your email address will not be published.