Amikor 5 perc alatt telik el egy nap

Sokszor hallani, hogy az ügynökségi élet pörgős. Mi is szoktuk mondani, és bizony nem beszélünk a levegőbe;) Hogy mennyire nem, az kiderül Zsófi írásából, aki néhány hónapja még akadémistánk volt, most viszont már a MediaCom munkatársa.

Marketinget tanulva sokszor hallja az ember, hogy az ügynökségi meló pörgős. Aztán az Akadémiára bekerülve mást se hall az ember, csak hogy az ügynökségi élet pörgős. Hát. Nem vicceltek. Tényleg nem unatkozik itt az ember.

De min pörgünk ennyit? Lássuk:

Érkezés, gép bekapcs, egy pohár víz az asztalra, meg egy bögre kávé, addigra a gép is magához tér, és indulhat a munka. Levelek az inboxban. Úgy nagyjából mindig. Ez számomra furcsa volt más multikból és gyakornoki pozikból belecsöppenve a médiás világba. Sokat kell tervezni, szervezni, egyeztetni, kiküldeni, bekérni, ez persze sok emailváltással jár. Közben megnézem a kis jegyzeteimet, hogy milyen feladat maradt hátra tegnapról, meg gyűlnek a zászlócskák az outlookban (feladatjelölő címke a levelező rendszerben) ÉÉÉÉÉÉS megnyitom az excelt. Mert nincs nap excel nélkül. Megrendelések, riportok, adategyeztetések, tervek, képletek. Mindenre egy színes táblázat. Mindenre egy státuszfájl. Abban meg képlethiba, vagy eltérés. Ezzel el lehet tölteni az időt. Közben érkezik egy prezi az egyik brandről, kíváncsi vagy, úgyhogy pihenésképpen belenézel. És hirtelen ebédidő. A csapat egy része szerez kaját, a másik kikutatja a hűbőből a sajátját. Aztán irány a konyha, vagy a terasz. Ebéd. Chill. Kávé. Persze ennyi pörgős ember között az ebédek sem telnek egyedül, pláne nem unalmasan.

13.00. MONITORING! Ilyenkor érkeznek meg a TV-s adatok, úgyhogy minden asszisztens és junior a monitoringfájlokat böngészi (igen, excel) és a kampányok teljesülését vizsgálgatja (igen, egyeztetés és emailek). Aztán egy médiatalálkozó. Ez egy újabb pont, ami szokatlan volt számomra. Eddigi munkahelyeimen legfeljebb a társosztállyal meetingeltem. Itt meg jön hozzánk sok-sok kapcsolattartó, sok-sok helyről. A médiatulajdonosok prezit tartanak, bemutatják a portfóliójukat, újdonságaikat, mi kérdezünk, ők kérdeznek. Azért szeretem ezeket a találkozókat, mert egyrészt végre arc társul az emailcím mellé, hiszen legtöbbször már „ismerjük” egymást az ajánlatkérések és megrendelések kapcsán. Másrészt izgalmas megismerni a különböző innovatív megoldásokat, azelőtt hallani egy új műsorról, vagy megjelenési lehetőségről, mint a „többiek”. És később láthatjuk kampányainkat megvalósulni ezeken a felületeken és megoldásokkal. Elég izgi.

Ezután újra a gép elé kerül az ember. Félig megírt emailek, megnyitott rendszerek és excelek. Folytathatjuk a melót. Persze különféle feladatokon pörgünk, mindig van valami új. Különböző ügyfeleken, akik mindig meg tudnak lepni, különböző kampányokon. Egyik feladatban el lehet merülni, a másikat együtt vitatjuk meg az irodában. Egyik pillanatban mindenki a monitorra koncentrál, a másikban hangosan nevetünk valami beszóláson.  Néha bosszankodunk is, meg dünnyögünk. Meg nevetünk egymás bosszankodásán és dünnyögésén.

És közeledik a munkaidő vége. „Kipörgetem még ezt gyorsan” – szoktuk mondani. Vizespohár, kávésbögre a mosogatógépbe. Gép kikapcs. Holnap ugyanitt.

– Dankó Zsófia, Junior Media Planner Buyer @ MediaCom, a MediaAllStar program korábbi akadémistája

Jelentkezem a GroupM Akadémia MediaAllStar gyakornoki programjába >>>

A gif forrása: https://giphy.com/quaninc

About the author: Diána Török

Leave a Reply

Your email address will not be published.