Zsombit érdekelte a marketing, és szerette volna tudni, kik állnak a számára – akkor még csak érdeklődőként – izgalmas kampányok mögött. Hozzánk jelentkezett, hogy megtudja.
Gyerekkorom óta azok közé az emberek közé tartozom, akik szeretik a látványos, kreatív dolgokat. Az elmúlt években, főleg mióta Budapesten élek, elkezdtek szemet szúrni a különböző reklámok, gondoljunk itt például ilyenekre, mint egy villamosmegálló teljes berendezése (full-branding) vagy például egy óriási épületháló, melyen az autó led lámpája valóban világít. Vagy például, hogy egy divatcég átlátszó oszlopokban próbababákat állított fel a belvárosban, amelyek a nyári fürdőruha- és egyéb stranddal kapcsolatos kollekciójukat viselték, és persze a környezetük is az adott témához illően volt berendezve.
Ezek és még sok ilyen számomra rendkívül megnyerő megoldás mellett az elmúlt években elég nagy teret nyertek a legtöbbünk által ismert influencerek, akiket, szerintem sokunk nevében mondhatom, hogy követünk. Persze mindenki azokat az embereket, akiket magához a legközelebbinek érez. Adunk a véleményükre és megbízunk bennük. Nem egy terméket vásároltam meg azért, mert valamelyik kedvencem ajánlotta, és megsúgom, a mai napig használom ezeket, mert tényleg beváltak.
Rengeteg ilyen médiumot/megoldást sorolhatnék még fel, de szerintem mindenki érti, hogy miről is beszélek, mi iránt lelkesedem ennyire. És akkor most fel is merül a kérdés, ami engem nagyon elkezdett foglalkoztatni: Mi és ki áll ezek mögött? Az egyetemen nem tanultam erről, abszolút nem volt rálátásom, csak kérdéseim voltak. Ki készíti ezeket a reklámokat? Ki találja ki, hogy hol legyenek? Honnan tudja, hogy miből mennyi kell és vajon mennyi pénzbe kerülhetnek ezek?
Mivel nem volt kit megkérdeznem erről a témáról, így ezek a kérdések nyitottak maradtak számomra és továbbra is külső szemlélő maradtam. Ezután ettől teljesen függetlenül, az egyetem végéhez közeledve elkezdtem munkát keresni, de igazából magam sem tudtam, hogy milyen területen szeretnék dolgozni. Tudtam, hogy érdekel marketing és azt is, hogy az nem annyira konkrét vagy mondhatom úgy is, hogy nem annyira fix. Ha marketingesként kezdek egy cégnél, akkor van mozgásterem, belülről nézhetem meg, hogy melyik területe az, ami engem a legjobban érdekel, és ha szerencsém van, akkor abba az irányba tudok tovább menni. Szóval ebben az irányban kezdtem el nézelődni, amikor megláttam, hogy a GroupM egy 2 hónapos akadémia keretében szeretné kitanítani a jövőbeli gyakornokait, kezdő junior munkavállalóit. „Médiaügynökség..”, nem mondott sokat, de nyilván képes voltam értelmezni ezt a szót. Úgy voltam vele, hogy a média világa biztosan menő és a marketing része is stimmel, nézzük meg.
Felvétel után már az első napokban láttam a tréningeken, hogy ez eléggé az én világom; és ami még fontosabb, választ kaptam a fentebb említett kérdéseimre. Megtudtam, hogy kik csinálják azokat a dolgokat, amik a figyelmemet felkeltették, kik működnek együtt az influencerekkel, színészekkel, énekesekkel és más híres emberekkel, hogy ők terméket ajánljanak vagy akár valami nagyobb dolognak (például autómárka) a nagykövetévé váljanak. Nagyrészt mi. Mi, akik itt ülünk a médiaügynökségnél. Rengeteg ügyfél, rengeteg kampányán dolgozunk. Beleülünk a kis babzsákfoteleinkbe és együtt brainstormingolunk arról, hogy hol kellene kiállítani egy adott autót, hogyan kellene kitelepülni egy energiaitallal egy fesztiválra vagy például mi lenne elég menő szöveg egy új dezodor plakátjára; és még persze sorolhatnám. Nagyon sok kreatív és okos emberrel dolgozom együtt, akik segítségével könnyen megtanulom, hogy a sok ötletemet és megszerzett tudásomat hogyan tudom a leghatékonyabban használni. Akinek ezek után még kérdése van, az jöjjön el hozzánk és nézze meg! 😉
– Bán Zsombor, Exchange Assistant @ Mindshare, a MediaAllStar program korábbi akadémistája
Jelentkezem a GroupM Akadémia MediaAllStar gyakornoki programjába >>>