Svájc, médiavásárlás, aha-élmény

Dóri nem a magyar piacra dolgozik, mégis tudja használni a nálunk megszerzett tudást. Így ráadásul kinyílt a világ.

Az Akadémia utolsó napján van egy beosztási ceremónia, ahol kiderül, hogy ki melyik ügynökségnél folytathatja a munkát, én a MediaCom svájci TV vásárló csapatába nyertem felvételt. Először megijedtem, hogy tudom-e majd használni a magyar piacról szerzett tudásomat, hiszen ez biztosan teljesen más világ. (Spoiler: annyira azért mégsem 😊)

Az első reggelemen 10.00-kor már egyből belecsöppentem egy státusz meetingbe, ahol az új munkatársaim éppen ismertették, hogy kinek milyen feladatai vannak a következő napokra. Először megijedtem, hogy semmit sem fogok érteni és mennyire kínai lesz ez az egész… és akkor jött a nagy AHA-élmény, hogy teljesen megértem amiről beszélnek (nyilván egy-két specifikus részletet leszámítva) hiszen ugyanazokat a médiumokat használják Svájcban is, mint amelyekről részletesen tanultunk már az Akadémián. Ezen élmény után már nyugodtan és magabiztosan kezdtem bele a kijelölt mentorommal a betanulási folyamatokba. Úgy érzem, nagyon könnyen és gyorsan ment a betanulás, még így is, hogy „idegen” piacra kerültem, hiszen az Akadémián alaposan megtanultam hogyan működik a média világa, mi a lényege a médiatervezésnek és -vásárlásnak, mik a fontosabb összefüggések, egyedül a piaci jellemzők voltak újak, hiszen addig arra nem volt rálátásom.

Mára elég változatos ügyfélportfólióval dolgozom, 7 ügyfél teljes körű TV vásárlási folyamatát végzem egyedül. Foglalkozom gyógyszer, banki, telekommunikációs, élelmiszer és illatszer kampányokkal is. Egy átlagos napom az olvasatlan e-mailek feldolgozásával és megválaszolásával kezdődik, mert nincs olyan reggel, hogy ne várjon legalább 4-5 olvasatlan üzenet, majd ezzel el is indul az egész napos pörgés. Jegyzetek átfutása, hogy mi az, ami még maradt tegnapról, hiszen könnyen előfordulhat, hogy nem végzünk egy feladattal egy nap alatt. Ezután a nap hátralevő része nagyjából az excelben telik: kampányfoglalás, optimalizálás, státuszok egyeztetése a tervezővel, különféle riportok, kampány teljesülésének vizsgálata, sőt a hónap végén még számlázunk is. Sok rutinfeladat van, de rendszeresen kapunk újabb kihívást jelentő feladatokat is, így folyamatosan fejlődünk és nem unalmasan és „ugyanúgy” telnek el a napok 😊

(A kép forrása.)

– Tinnyei Dóra, Media Buyer @ MediaCom, a MediaAllStar program korábbi akadémistája

Jelentkezem a GroupM Akadémia MediaAllStar gyakornoki programjába >>>

About the author: Diána Török

Leave a Reply

Your email address will not be published.