Viola most a munkánk egy nagyon is személyes aspektusáról oszt meg néhány gondolatot. Ez pedig a márkákhoz való személyes viszonyulás, kapcsolódás. Nem lehet egy édességmárkán csak úgy hideg fejjel dolgozni;)
Mindig is nagy reklámfogyasztó voltam, szeretem a reklámokat a magazinokban, a TV-ben, szeretem a kreatív megoldásokat a villamosmegállókban, Youtube-on sem kapcsolok el, ha feldobja a videók előtt és a moziban is már bent ülök a kezdetükkor.
Ez azóta, hogy elkezdtem a média világában dolgozni csak még inkább megerősödött, azok a márkák, amelyeken dolgozom, pedig még jobban kitűnnek számomra az egyre erősödő zajból, akármerre járok.
Az időm legnagyobb részét egy globális édességgyártó vállalat kampányainak egyengetése teszi ki. Amikor vásárlóként hozzám került, jópár termékét fel tudtam sorolni, de hamar rájöttem, hogy hoppá, a kedvenc édességeim is hozzájuk tartoznak. Imádok enni, imádom a finom dolgokat, így igazán testhezálló ügyfél került hozzám. Nem is volt nehéz a márkával való azonosulás, a termékeikkel már eleve megvettek, talán túlságosan is, ahogy az elmúlt két évben az édességfogyasztásom megugrását nézem. 😊 Két éve nap mint nap nézegetem az éves kampányterveiket, amivel már nem csak a termékeiket, de a kampányaik alakulását is magaménak érzem.
Ahhoz, hogy egy reklám bekerüljön a TV-be, a rádióba, a nyomtatott sajtóba vagy akár a közeli villamosmegállóba, egy egész csapat összehangolt munkája szükséges. Ügyféloldalon, kreatív- és médiaügynökségi oldalon, illetve a csatornák reklámidejét értékesítő sales house-ok oldalán mindenki kiveszi a folyamatból a részét, hogy a hirdetés a megfelelő időben, a megfelelő módon, az optimális célcsoportnak és a megálmodott kinézettel kikerüljön a kívánt felületekre.
Egyszerű, egyértelmű folyamatnak tűnik, ami a háttérben rengeteg számolást, egyeztetést, gondolkozást és optimalizálást igényel. Nagyon jó érzés belátni ezekbe a mögöttes folyamatokba, részese lenni annak, ahogy egy-egy kampány az ötletcsírából végül kivirágzik.
Olyan ez kicsit, mint egy koncerten belesni a backstage-be vagy a forgatások kulisszatitkaiba. Jó érzés tudni, hogy mi miért történt, milyen akadályokba ütköztünk, hogyan oldottuk meg őket, milyen más ötletek, lehetőségek voltak, miért éppen emellett tettük le a voksunkat. Igazi bennfentesnek érzi magát az ember tőle, magáénak érzi a márkát is és az elkészült reklámokat is.
Az útjuk egyengetését sokszor úgy végezzük, mintha családtagok lennének, ha egy-egy kampány pedig elkészül, akkor szinte márkanagykövetként járok kelek a városban és büszkén tekintek fel például az Astorián az épülethálóra, hogy bizony benne volt a kezem abban, hogy ezt a hirdetést itt és most ennyi ember megnézheti.
– Vankay Viola, Junior Exchange Executive @ Mindshare, a MediaAllStar program korábbi akadémistája
Jelentkezem a GroupM Akadémia MediaAllStar gyakornoki programjába >>>