Jani fülébe egy kicsit talán túlhasznált marketinges mondás ültette a bogarat. Olyannyira, hogy jelentkezett is a GroupM Akadémiára, hogy minél többet megtudjon.
Egy olyan világban élünk, ahol minden marketing és a marketing a minden – hangzik a marketing szakik szájából gyakrabban, mint az indokolt volna.
Mégsem hagyott nyugodni a gondolat, hogy mi van akkor, ha ez tényleg így van? Nos, ha egyszer már ebben a világban élek, akkor jó lenne legalább megismerni. Ezért úgy döntöttem, hogy a GroupM Akadémián keresek további infót.
Az egyetem során sok hasznos és kevésbé hasznos dolgot megtanultam. Azt is több ízben elmondták, hogy nem elég csupán meghatározni a célközönségünk számára egy olyan hangzatos üzenetet, ami majd belopja magát szívükbe, hogy aztán a vásárlás folyamán a mi márkánkat válasszák. Ezt az üzenetet elérhetővé is kell tenni számukra, különben az egész mit sem ér. De a logikusan következő „Hogyan?” kérdésre adott válasz sokszor hiányosnak hatott…
Miután felvettek az akadémiára, erre és még sok más kérdésre is mélyreható választ kaptam, hiszen pontosan ez az, amivel egy médiaügynökség foglalkozik. Már az első alkalmak során megismerhettük a fő kommunikációs csatornákat, a későbbiekben pedig azt is megtudtuk, hogy kiket érünk el rajtuk keresztül, mikor érdemes az adott típust használni, mik az erősségeik/gyengeségeik, és milyen hatással vannak egymásra?
Meglepő módon kiderült, hogy a tradicionális médiacsatornáknak is van létjogosultsága. Mikor például elhangzik egy rádióhirdetés amiben még le is betűzik nekünk a számunkra érdekes weblap címét, nagy valószínűséggel meg is látogatjuk azt. Az oldalra történő megérkezés után netán találunk is olyan terméket, ami megfelel a vásárlási feltételeinknek, tovább növelve a konverzió esélyét. Ha mégsem szeretnénk megnyomni a vásárlás gombot, akkor pedig szinte garantált, hogy a Facebook/ Google még jó ideig emlékeztetni fog erre a majdnem meghozott döntésre.
Az egyszerűbb példák mellett láthattunk olyan sikeres kommunikációs projektet is, amely látszólag egy hírportálon megjelenített cikket használt fel „aha!” ötletnek, a valóságban azonban már egy 8 hónapos ütemterv első fázisa teljesült. Habár nem gyakori az ilyen kampány, mégis úgy éreztem, hogy többször akarnak gondolkodni helyettem mint szeretném, ami egyfelől rendkívül rémisztőnek hathat, a másik oldalon viszont legalább ennyire izgalmas is.
Kérdés persze, hogy melyik világból szemléljük az eseményeket?
– Zavarkó János, Junior Media Buyer @ Wavemaker, a MediaAllStar program korábbi akadémistája
Jelentkezem a GroupM Akadémia MediaAllStar gyakornoki programjába >>>