Nándi szerette volna az egyetemi ismereteket gyakorlati tudással megfejelni, de sokáig a szokásos akadályokba futott bele keresgélés közben. Aztán egy barátja megmutatta neki a GroupM Akadémia által kínált lehetőséget, és…;)
A kép forrása: Pexels.com
2 év. Ennyi ideje jártam a Budapesti Corvinus Egyetem kereskedelem és marketing szakára, amikor felvetült bennem a kérdés: Oké, hogy marketingmix, meg porteri öt erő meg miegymás, de hogy lesz egy átgondolt marketingstratégiából a TV-ben leadott reklám vagy a neten szembejövő hirdetés? Így rövid időn belül világossá vált számomra, hogy az egyetem mellett szeretnék a szakma fogaskerekei közé is betekinteni, miképp is működik a nagybetűs marketing világa.
Ehhez elkezdtem nyár végén gyakornoki pozíciókat keresgélni. Egyetlen szempontot tartottam szem előtt: minél közelebb legyek a tűzhöz, minél több mindent tanulhassak, láthassak és megérthessek. Sajnos egy hónap keresgélés után még mindig ugyanazokba a tipikus esetekbe futottam bele: szükséges a pozíció betöltéséhez legalább egy év gyakorlat vagy csak annyi köze van a marketinghez, mint alsó polcos bornak a szőlőhöz. Azonban szeptember közepén az egyik barátom nagy elkeseredettségemben egy olyan lehetőséget mutatott, amiről rögtön tudtam: ezen biztosan részt szeretnék venni. Ez a GroupM Akadémia volt.
Nem elég, hogy ez pontosan azt nyújtotta tudás terén, amit én meg akartam szerezni, de mikor kicsit jobban utána olvastam, rögtön rájöttem, hogy egy ügynökség a média világának vérkeringése. Megismerhetem a nagy cégek marketingtevékenységét egy átfogóbb és színesebb képet kapva a vállalatok motivációiról marketing szempontból, hisz ők az ügynökségek ügyfelei és mindennapos az információáramlás a két szereplő között. Beleláthatok a médiumok reklámfelületeinek értékesítését végző sales house-ok működésébe. Valamint megismerhetem, hogy egy ügynökség – amely többek között olyan emberekből áll, akik több év, esetleg évtized tapasztalattal rendelkeznek a média és marketing világában – tervezi meg a lehető leghatékonyabb módokon egy cégóriás marketing- és médiakommunikációját, és miként valósítja meg, hogy a tervből egy sikeres médiakampány kerekedjen az ügyfelek elégedettségére.
Elkezdtem tehát a lehető legnagyobb elszántsággal nekilátni a jelentkezésnek, amelynél nagyon nagy örömmel vettem, hogy a korábbi jelentkezésekhez képest, amelyekkel találkoztam, itt nem csak egy önéletrajzot kellett küldeni egy esetleges motivációs levelet csatolva hozzá, hanem out-of-the-box módon logikai, exceles és egy kis gazdasági ismerethez köthető feladat is volt. Már itt láttam, hogy egy az én szájízemhez illő lehetőség lesz. Az pedig már tényleg csak a cseresznye volt a habos torta tetején, hogy már a képzés alatt is kaptunk ösztöndíjat, így nem csak a mérhetetlen tudással gazdagodtunk.
Nem árulok hát el nagy titkot, hogy bekerültem az Akadémiára, imádtam minden percét, és ma már a Mediacomnál dolgozhatom az HBO-csapat tagjaként. Még sokkal többet tanultam és tanulok azóta is napról napra, mint amit el tudtam képzelni az elején, ezért ez volt életem eddigi legjobb döntése. 🙂
– Forró Nándor, Junior Media Planner & Buyer @ Mediacom, a MediaAllStar program korábbi akadémistája
Jelentkezem a GroupM Akadémia MediaAllStar gyakornoki programjába >>>