Élet az Akadémia után

A médiavásárlók nem unatkoznak, az biztos. De hogy mit csinálnak, arról Jani ír az alábbiakban.

“Hmm… lássuk-lássuk… Legyen aaaaaa WAVEMAKER” – kiáltott fel a Teszlek Süveg a MediaAllStar Akadémiát lezáró egyéni beszélgetés kezdetén.

Így kezdtem meg a munkát februártól a fentebb említett ügynökségnél Junior Media Buyer pozícióban. A médiavásárló lét során unaloműzési tevékenységek kiötlésére és megvalósítására nem sűrűn nyílik lehetőség.

Az irodába lépést követően az első dolog a laptop bekapcsolása, felpörög a cpu ventilátor, felviláglik a képernyő, és a háttérben már várnak az olvasatlan e-mailek és az aznapra összeállított to-do lista elemei.

Mindez egy jó kávé társaságában sokkal kellemesebben tud megtörténni. Szerencsére a konyhában két kávégép is vár az itt dolgozókra, melyek néhanapján csak annyit kérnek szolgálataikért cserébe, hogy “Fill Water Tank”. Az ingyenes kávé mellé a cég még reggelivel is kedveskedik az alkalmazottaknak, friss pékáruk, felvágottak, sajtok és zöldségek formájában.

Energiával feltöltve már kezdődhet az Implementációs csapat táblácskája által hirdetett “Trading, Buying, Monitoring” feladatkör ellátása. A mi feladatunk, hogy megvásároljuk a hozzánk tartozó brand kampányaihoz szükséges hirdetési felületeket, legyen az TV, rádió, sajtó, online vagy épp a legkülönlegesebb közterületi megjelenési formák egyike.

A különböző platformokon futó kampányok közül mi a TV-kampányok teljesítményének nyomon követéséért vagyunk felelősek. Heti szinten – keddenként, a nézettségi adatok beérkezésekor – ellenőrizzük, hogy a megrendeltnek megfelelően teljesültek-e a kampány heti tervei, illetve, hogy a célközönség megfelelő mértékben volt-e jelen az üzenet levetítésekor. Az eredmények tükrében kedves vagy kevésbé kedves levéllel keressük fel az TV-csatornák foglalásokat kezelő kollégáit. Végül jelentést készítünk tapasztalatainkról.

Szabadidőnkben az irodaablakra ragasztgatott post-it háború kirobbantását készítjük elő vagy épp teljesítésre váró, de nem a megrendelésnek megfelelően beérkező számlák beazonosításával foglalatoskodunk.

Itt dolgozva mélységeiben ismerhetjük meg a médiavilág minden apró fogaskerekének működését.

 

– Zavarkó János, Junior Media Buyer @ Wavemaker, a MediaAllStar program korábbi akadémistája

Jelentkezem a GroupM Akadémia MediaAllStar gyakornoki programjába >>>

About the author: Diána Török

Leave a Reply

Your email address will not be published.