Hogy telnek a munkanapok egy médiavásárló számára?

Mit csinál egy médiavásárló? Erről szól volt akadémistánk, Kata írása.

Májer Kata vagyok, a GroupM Akadémia egykori tanulója, és a képzés végeztével a Wavemaker ügynökséghez kerültem Junior Media Buyer pozícióba. Ez röviden és nagy vonalakban annyit jelent, hogy támogatjuk a médiatervezők munkáját azzal, hogy megrendeljük az ügyfelek éppen aktuális TV, rádió, online, nyomtatott sajtó, mozi kampányait, tartjuk a kapcsolatot a médiumokkal, értékesítő házakkal, akiktől a kampányokat megrendeltük, majd lekövetjük azok teljesülését. Ez utóbbi főleg a TV kampányokra érvényes, amikor azt vizsgáljuk, hogy az egyes csatornákon leadott reklámok a tervezettek szerint teljesítettek-e.

De hogy ez hogy is néz ki kicsit bővebben?

Az Akadémián ezekről a folyamatokról már előzőleg is sokat tanultunk, de nehezen tudtam elképzelni, hogy is fognak kinézni a mindennapok valójában.

Lássuk tehát a legelején…

Ami a hétköznapokban közös, az a reggeli 🙂 Az ügynökség napról napra biztosít nekünk valamilyen pékárut, joghurtot, szendvicsbe valókat, így nem kell aggódnunk, ha az a reggeli rohanás miatt elmarad. Ilyenkor kimegyünk a konyhába, szabad a rablás alapon elkészítjük, amit szeretnénk, és indulhat is a munka.

Akikkel napi rendszerességgel összedolgozunk, azok a médiatervező csapatok, a pénzügy és a médiapartnerek.

Általában ügyfélspecifikus, hogy ki milyen feladatokat lát el gyakrabban, de nagy általánosságban elmondható, hogy az éppen aktuális aláírt terveket nekünk kell a médiumok felé kommunikálni, megrendelni, a pénzügyi rendszerbe pedig feltölteni és kezelni. Gyakran előfordul, hogy változás áll be a kampányokban, ezért a módosításokat mindig naprakészen le kell követni, azokat pedig, akiket érint, értesíteni kell róla. Ami mindenkinek ugyanakkor, ugyanott, ugyanúgy, ugyanannyira fontos és elvégzendő feladat, az a kedd délutáni

TV MO-NI-TO-RING!

Ekkor ugyanis nem más történik, mint hogy megnézzük az előző heti nézettségi adatok alakulását a hozzánk tartozó TV kampányokra vonatkozóan, és szükség esetén felvesszük a kapcsolatot a sales house-okkal. Ekkor készítjük el a riportokat is, amiben az eddigi eredményeket és a következtetéseinket írjuk le, majd továbbítjuk a tervezők felé. Én személy szerint kifejezetten szeretem a munka ezen részét, mivel itt jobban lehetőségünk adódik elmélyülni az adatokban és a miértekben. Emellett szintén fontos a TV kampányokra érkező visszaigazolások, a sugárzási listák felülvizsgálata, valamint friss becslések generálása, ugyanis itt derül ki, hogy jól van-e befoglalva a kampány, és fogja-e tudni hozni a tervezett nézettséget.

Vannak adminisztratívabb és rutinfeladatok is, de azok sokfélesége végett nem sok mindenre lehet azt mondani, hogy hosszú távon monotonná válhat. Mindemellett kikapcsolódás gyanánt lehetőségünk van irodai masszázsra jelentkezni, ha testi, és meditációs tréningen részt venni, ha szellemi felfrissülésre vágyunk.

Forrás: https://ungerboeck.com/images/blog/images/DataMonitoring.png

Nincs két egyforma nap, van amikor könnyebb, van amikor nehezebb. Vannak napok, amikor gyorsabban tudsz haladni a feladataiddal, van amikor pedig hirtelen összeszalad minden. Ilyenkor nagyon sokat számít, hogy milyen emberekkel vagy körülvéve. Volt szerencsém az implementációs csapatba bekerülni, ahol kivétel nélkül jófej és segítőkész embereket ismerhettem meg.

Összegezve tehát elmondható, hogy a képzés elvégeztével olyan környezetben nyílik lehetőségünk megismerni a média világát, ahol hosszú távon jól érezhetjük magunkat.

– Májer Kata, Junior Media Buyer @ Wavemaker, a MediaAllStar program korábbi akadémistája

Jelentkezem a GroupM Akadémia MediaAllStar gyakornoki programjába >>>

About the author: Diána Török

Leave a Reply

Your email address will not be published.