Miként tekintek egy reklámra az Akadémia után?

Nándi már az Akadémia előtt is örült annak, ha jó, neki szóló reklámmal találkozott. Most már azt is tudja, hogy mekkora és milyen munka van emögött.

A kép forrása: Wallpaperplay.com

Mielőtt nagyon előre haladnánk abban, hogy hogyan is tekintek én egy reklámra, először nézzük miként látod őket Te most. Miután ezt elolvastad, csukd be a szemed és gondolj egy reklámra, amelyre mostanában felfigyeltél, amit nem nyomtál tovább, nem suhant el felette a tekinteted. Bármilyenre gondolhatsz: egy hagyományos TV reklámra, egy ma látott Facebook hirdetésre vagy épp Youtube videós hirdetésre, de számít a plakát, a magazin, a rádió, a mozi és az, amikor te is csak idővel gondolkodtál el rajta, hogy: “Jé! ez egy reklám.”

Megvolt? Jópofa mi? Öröm az ürömben, mikor ilyen szórakoztató módon találkozol egy márkával. Elmosolyodsz rajta, vagy meglepődsz, elismered: ez tényleg ötletes, ez tetszik! Én is így tekintettem eddig rájuk. Örültem, hogy belefuthattam a nagyvilágban, hiszen mindenkinek szól ezért bárki láthatja. Miért pont én találkoznék vele, de mégis megtörtént. Ez picit a szerencsenapom. Pedig mióta beláttam a színfalak mögé, tudom, hogy ez nem is olyan véletlen és egy sokkal csodálatosabb világ búvik meg egy-egy hirdetés mögött, minthogy simán egynek a millióból érezzem magam, mikor látom.

Most már tudom, hogy több tucat ember munkája is lehet, hogy az a reklám ne valakinek szóljon, hanem nekem. Hiszen egy hirdetésnél nem csak az fontos, hogy néz ki az, amit a szem lát. Sokkal fontosabb lehet, hogy a szemen keresztül milyen tudat dolgozza fel azt az információt. Hiszen nem vagyunk egyformák. Nem ugyanaz a hobbink, a munkánk, a kedvenc ételünk. Akkor mégis miért keltené fel a figyelmünket ugyanaz a márka, ugyanabban a hirdetésben. Ez a színfalak mögött sürgő-forgó médiatervezők és -vásárlók feladata: nem megcsinálják a reklámot, hanem eljuttatják éppen neked.

Mióta elvégeztem az Akadémiát és dolgozom az ügynökségi légkörben, egy reklám már többet vált ki felszínes csodálatnál. Látom a mögötte álló hosszas tervezést és elképzelem, ki lehet a célcsoportja. Vajon bele tartozom? De miért? Hiszen ez tetszik, ez kell nekem. Gondolom magamban: “Elismerésem a csapatnak, aki ezt összehozta. Megvagyok, ez tetszik.”

Jókor, jó helyen. Szokás mondani. De mi van, ha nem mi vagyunk akkor és ott, hanem a megfelelő hely vesz minket körbe a megfelelő pillanatban? Ez pedig tudom, hogy mások fáradságos munkája. Amikor pedig találkozol az első reklámmal, amivel már az Akadémia után te foglalkoztál és miattad lehet akkor és ott, az az egyik legkülönlegesebb fajta büszkeséggel tölt el. Örülsz a munkád minden percének, mert tudod, te ezért dolgoztál. Onnantól biztos vagy benne, hogy szereted ezt csinálni és megéri.

– Forró Nándor, Junior Media Planner & Buyer @ Mediacom, a MediaAllStar program korábbi akadémistája

Jelentkezem a GroupM Akadémia MediaAllStar gyakornoki programjába >>>

About the author: Diána Török

Leave a Reply

Your email address will not be published.