Miért jó dolog az Akadémia?

Zsófi szerint nem lesz könnyű menet az Akadémia, de megéri. Olvasd el, miért!:)

Kedves Érdeklődő!

Itt jársz a blogon, ezért feltételezhetjük, hogy éppen infókat gyűjtesz az Akadémiáról, hogy eldönthesd, vajon hasznos-e, megéri-e? Mi mást mondhatnék marketingesként, mint hogy OFC. GYERE. MEGÉRI. VÁGJ BELE. NE HABOZZ.

Az Akadémia előző “évfolyamában” végeztem, néhány hónapja dolgozom junior médiavásárló-tervezőként és úgy gondolom, hogy igen, megérte. Ha a marketing bármely területével szeretnél foglalkozni, akkor legalábbis mindenképpen. Mondom miért.

Kezdjük azzal, hogy ez sem lesz könnyű. Egyetem és egyéb elfoglaltságok mellett pláne. Sok az anyag, sok a feladat, sok új emberrel találkozol, nem érted, nem tudod mi vár rád, elbizonytalanodsz, izgulsz.

DE. Megismersz egy olyan szakmát, amit legfeljebb egy-egy tantárgy keretében nagy vonalakban tanítanak az egyetemeken. Sok benne a lehetőség, hiszen más-más ügyfeleken dolgozva, más-más médiatípusokkal, esetleg egy-egy területre specializálódva sok dolgot megtanulhatsz. Láthatod majd az egyes márkák működését, de láthatod a média világát is, kapcsolatokat építhetsz, sok érdekes kampánnyal találkozhatsz. Fejlődnek a kommunikációs készségeid, megtanulsz számolni, meg excelezni, meg együtt dolgozni, meg figyelni, meg pörögni.

Ahhoz pedig, hogy ne vessz el a rengetegben, sokat segít az, hogy “Te is akadémista voltál”. Egyrészt: megismered a nagy képet. Az egész iparág működését, a szereplőket, a célokat, a fogalmakat, a számokat.  Adnak tippeket, meg jótanácsokat. Ez pedig állati jó dolog. Hiszen sokszor bekerülve újoncként egy céghez, kezdetben kapsz részfeladatokat, de gőzöd sincs róla, hogy amúgy mit ad ez hozzá a nagy egészhez, éppen ezért a kis darabkákból hosszú idő összerakni a képet. De az Akadémián előbb ismered meg az egészet, aztán egyre mélyebben az egyes egységeket, majd részletesen a saját feladatkörödet. Persze a képzés alatt a székedben ülve és hallgatva mindezt két hónapon keresztül kicsit sem ezt érzed. Viszont már munka közben pörögve hamar megvilágosodsz majd, hogy miről is szövegeltek neked az előadók. Hozzá kell tennem, hogy azért ez se magic, nem leszel egyből szakértő. Ugyanúgy végig kell menni a betanulási folyamaton, ugyanúgy lesz alkalom, mikor bociszemekkel nézel a kollégára, mikor olyan dolgot magyaráz, amit “tudnod kéne”. De sokkal könnyebben felveszed az elejtett fonalat, visszakeresed az anyagokat, beugranak a példák és tippek, amiket hallottál.

Másrészt: Az is tök jó dolog, hogy akármelyik ügynökségnél is találod meg a helyed, már lesznek ismerős arcok. Ez nem csak az introvertált embereknek extra pozitívum. Ott van a többi akadémista, akikkel egy cipőben jársz éppen, meg találkozol régi akadémistákkal, akik példája és sztorija megnyugtat, hogy jó helyen vagy. És ott vannak az előadóként megismert kollégák, akik hatalmas mosollyal fogadnak és azt mondják, hogy örülnek, hogy ide kerültél. Ez azért elég tuti érzés.

Nincs zsákbamacska, tenni kell érte, hogy felvegyenek, hogy elvégezd, hogy állást kapj. De mindehhez átgondolt és összeszedett képzést kapsz, jó hangulatban telnek az órák, lelkes szakemberek tanítanak, és szeretnének megismerni, hogy olyan helyre kerülhess be, ahová valóban illessz. És miután végigcsinálod, bénázol, elveszel egy kicsit, próbálsz nem marhaságokat kérdezni, meg odatenni magad, hatalmas elismerés, ha valaki azt szeretné, hogy a csapatában dolgozz.

Szóval. Hajrá!

Ui.: Ha végigcsináltad és a Mediacom munkatársa lettél, keress a kávégép környékén és mesélj! 😊

 

– Dankó Zsófia, Junior Media Planner Buyer @ MediaCom, a MediaAllStar program korábbi akadémistája

Jelentkezem a GroupM Akadémia MediaAllStar gyakornoki programjába >>>

About the author: Diána Török

Leave a Reply

Your email address will not be published.