Mit kaphatsz a GroupM Akadémiától? Természetesen sok tudást és fejlődési lehetőséget, de nem “csak” ennyit. Erről ír korábbi akadémistánk, Kata.
A MediaAllStar program Médiatervező és -vásárló képzése, mint ahogy azt Diáék is ígérik, nagyjából egy 2 hónapos időszakot foglal magába. Bár elsőre kevésnek hangzik, de még a tanulós hetekkel együtt (amikor nincs kötelező megjelenés) is elég intenzív.
Érdemes már az első perctől kezdve komolyan venni a képzést és ráfeküdni a tanulásra, mert egy média világában nem jártas laikusnak ez tényleg hatalmas anyag lesz, amit napról napra kell majd feldolgoznia és megértenie. És itt nem száraz és általános tananyagról beszélünk, amit kötelező bemagolni, aztán élesben meg majd úgyis megmutatják. Hiszen ez a képzés adja a magját a jövőbeni munkádnak, és biztosítja azt, hogy gyorsan fel tudj zárkózni a munkatársakhoz.
Amiről nem kell gondoskodnod az ittléted alatt: laptop és reggeli. Ha korán van tréningetek és időben be is értek, de nem volt időtök otthon enni, akkor ki tudjátok használni ezt a lehetőséget, hiszen pékáruk, felvágottak, zöldségek, gyümölcsök, joghurtok, és más időszakos élelmiszerek várják a munkatársakat minden nap a konyhában, így van alkalmatok pótolni az elmaradást. Laptopot is kaptok, amire egyrészt azért van szükség, mert az azon találhatóak szoftvereken fogtok gyakorolni, másrészt sok házi feladat lesz, amit azon kell majd megcsinálni vagy éppen prezentálni, harmadrészt pedig GroupM-es levelezési címetek és hozzáférésetek is lesz, ami szintén majd az otthoni és a csapatmunkához lesz szükséges.
Maga a tananyag elég sokrétű, de ami tuti biztos lesz benne, az rengeteg adat, szám, képlet, matek, statisztika, diagramok stb. Na nyilván nem fog kelleni integrálni, de nem árt, ha szeretsz számokkal foglalkozni és jóban vagy az excellel. 😊 Ez utóbbiból haladó oktatás is lesz, amin szintén érdemes odafigyelni, mivel ha ezeket a fortélyokat később a munkád során alkalmazod, tényleg sok időt tudsz majd megspórolni magadnak. Visszatérve a képzésre, fogtok még hallani olyan előadásokat, amik az iparági kutatásokról szólnak, amik a médiában használt mutatószámokat mutatják be, lesz szó a briefekről, dealekről, stratégiaalkotásról, taktikai tervezésről és úgy en bloc a kampány útjáról. Megismeritek az egyes médiatípusokat, a GroupM ügynökségeit, az ott zajló tervezési és -vásárlási folyamatokat, illetve az ehhez szükséges szoftvereket. Mindezen kívül számos előadás lesz még, amik a felsoroltakkal kiegészülve biztosítanak rálátást a médiaügynökségi világra, működésre.
Ami nekem a képzéssel kapcsolatban nagy pozitívum volt, hogy maguk a munkatársak tartják az előadásokat, így tényleg sokkal életszagúbb és érthetőbb a tananyag. Valóban tapasztalatra épül, aktuális, tehát a jelen és a jövő időszakról szól, és emberközelibb az előadás.
A képzések kis létszámmal indulnak, viszont úgy vettem észre, hogy Diáék a HR-es csapattal igyekeznek jó személyiségű embereket beválogatni, ami miatt kifejezetten jó hangulatban tudnak telni nem csak az órák, de a szünetek is, és csapatépítő jelleggel egy kis közös esti sörözés is hamar aktuálissá válhat. Mi a régi akadémistákkal a mai napig összejárunk ebédelni, amikor időnk engedi, és remélem, hogy ez a jó kapcsolat hosszú ideig megmarad még.
A program tehát nem csak szakmai tudást ad, de szakmai és egyúttal emberi kapcsolatokat is építhetsz vele. Nem csak a csoporttársaiddal, hiszen akik nem rég még előadást tartottak, azok később a kollégáid lesznek.
Mindent összevetve tehát, hogy mi is az, amit a MediaAllStas program ad, és ami nem csak a képzés ideje alatt, de hosszútávon is a tied marad, azt két nagy kategóriába lehet sorolni. Az egyik a naprakész szaktudás, a másik pedig az emberi kapcsolatok és élmények. Ezek sosem vesznek el.
– Májer Kata, Junior Media Buyer @ Wavemaker, a MediaAllStar program korábbi akadémistája
Jelentkezem a GroupM Akadémia MediaAllStar gyakornoki programjába >>>