Dóri nem szeretett prezentálni, pedig fontos, hogy minél hatékonyabban tudjuk átadni hallgatóságunknak az ötleteinket. Többek között ebben is segítséget kapott.
Ha arra a kérdésre kéne válaszolnom, hogy megéri-e az Akadémia a 2 hónapos befektetett energiát, akkor azt válaszolnám, hogy mindenképpen. Ha az a kérdés, hogy nekem miben volt jó, a válaszom mindenben 🙂
Amellett, hogy egy olyan piacképest tudást kaptunk alig 2 hónap alatt, amellyel számomra egyáltalán nem volt kérdés, hogy a jövőben el tudok-e vele helyezkedni, személy szerint a személyes készségeim fejlődésében is nagyon sokat segített.
Bevallom, sosem szerettem előadásokat tartani, egészen addig, amíg el nem végeztem az Akadémiát 🙂 Az ügynökségeknél szinte mindennapos, hogy az ügyfeleknek vagy akár ügynökségen belül prezentálják az ötleteiket, javaslataikat, az elért eredményeiket. Az Akadémia ilyen szempontból már az első héten bedobott minket a mély vízbe, hiszen a hét végén már egy pár perces egyéni prezentációt kellett tartanunk. A 2 hónap során folyamatosan prezentáltunk, akár egyénileg, akár csapatban. Nagy hangsúlyt fektettek rá, hogy ezekhez a feladatokhoz kellő mennyiségű segítséget kapjunk.
Az Excel-tréningek mellett nagyszerű ppt órákat is tartottak nekünk, ahol megismertünk számomra előtte még nem, vagy csak kevésbé ismert funkciókat, melyek nagy hasznunkra voltak főként az utolsó záró prezentációnál, amikor az addig megszerzett tudásunk alapján kellett egy stratégiai feladatot megoldanunk. A technikai segítsen túl szakmai visszajelzést is kaptunk tapasztalt előadóktól és egymástól is, ami nagyban segítette, hogy formálódjon az előadási stílusunk és ezáltal magabiztosabb és jobb előadókká váljunk. Személy szerint hálás vagyok ezeknek a feladatoknak, hiszen nagyon sokat fejlődtem és már egyáltalán nem okoz gondot, ha össze kell állítani egy látványos, lényegre törő prezentációt.
Akár az órai, akár a házi feladatok elkészítése során többször kisebb csoportokban dolgoztunk. A sok kiscsoportos feladat során megtanultuk, hogy mi az igazi csapatmunka titka. Hogyan tudunk úgy együtt dolgozni, hogy mindenki elmondhassa az ötleteit és hagyjuk egymást érvényesülni. Szerintem a végére már nagyon jól belejöttünk – minden feladatnál más volt a csapatleosztás tehát mindenki dolgozott mindenkivel, így abban is gyakorlatot szereztünk, hogy a különböző személyiségű tagokkal hogyan tudunk a legkönnyebben együtt dolgozni, közös nevezőre jutni, megtalálni, kialakítani a csapatösszhangot.
Ma már napi szinten alkalmazom az Akadémián tanultakat a státusz meetengjeinken, ahol a vezetőmnek és a csapattagjaimnak a lehető leglényegretörőbben kell össszefoglalnom az éppen futó kampányaim státuszát.
(A kép forrása)
– Tinnyei Dóra, Media Buyer @ MediaCom, a MediaAllStar program korábbi akadémistája
Jelentkezem a GroupM Akadémia MediaAllStar gyakornoki programjába >>>