Miért érdemes médiaügynökségnél dolgozni?

Lili írásában erre a kérdésre ad választ azok számára, akik elgondolkoztak azon, hogy egy ilyen ügynökségnél folytassák vagy kezdjék el karrierjüket.

Az egyetemi kötelező szakmai gyakorlatomat egy multinál (hirdető) teljesítettem, majd onnan csöppentem bele a “szolgáltatói oldal” feladataiba. Az első, számomra legszembetűnőbb pozitívumot a rengeteg különféle ügyféllel való közös munka jelentette. Ez alatt azt értem, hogy napi szinten segítünk eltérő szemléletű vállalatok, eltérő márkastratégiáinak megvalósításában, ami azt jelenti, hogy a különböző fogyasztókat a szegmenshez leginkább passzoló médiafelületeken és megoldásokkal kell elérni, hatékonyan. Ehhez többnyire jó támpontul szolgál az egyetemi órákon annyit emlegetett brief (a megbízó által írt dokumentum, amelyben sok egyéb paraméter mellett megfogalmazza a kampány fő célját és célközönségét), de van amikor ez a dokumentum közel sem ad választ az ügynökségi szakemberben felvetődő megvalósítási kérdésekre. Ilyenkor az irodában sok tapasztalt kollégától kérdezhetünk, szervezhetünk meetinget velük, ami után alig várja az ember, hogy billentyűzetet ragadjon és elmesélje az ügyfélnek, hogy milyen izgalmas új platformokat szeretnénk alkalmazni a kampányukban.

Az ügyfél megérkezik egy kész márkaígérettel, amin hosszú és fáradságos hónapokon vagy éveken át dolgozik, és az ügynökség felelőssége az, hogy ezt eljuttassa olyan emberekhez, akik nyitottak a márkára, az általa képviselt értékekkel azonosulni tudnak. A médiaügynökségnek kell feltennie az i-re a pontot a birtokában lévő know how segítségével, pl. amikor megállapítja, hogy egy meglehetősen borsos áru, csúcsminőségű háztartási gép reklámját inkább felsőkategóriás mobiltelefonokon jeleníti meg, mert az több embert ér el, mint egy termékbemutató.

Tehát, hogy a bevezetőben megfogalmazott kérdésre is válasszal szolgáljon e bejegyzés, fontos megemlítenem, hogy egy ilyen ügynökségnél eltöltött pár év alatt rengeteget fejlődhet szakmailag az ember, hiszen szinte naponta új megoldások, célzási lehetőségek jelennek meg. A szakmai élet nagyon pezsgő, az lesz (és marad) jó szakember, aki leteszi a voksát a lifelong learning mellett. Egy pörgős, versenyképes ügynökségnél támogatnak abban, hogy tudásod versenyképes maradjon és a munkatársaikat folyamatosan fejlesztik, a közeg motiváló, a jól teljesítő kampányok híre körbeér, így mindenki szeretné kihozni magából a maximumot. Mivel az innovatív megoldások alkalmazása kiemelten fontos egy napról napra változó piacon, ahol nagyon intenzív a verseny, a cégeknél általában a legújabb szoftverekkel dolgozhatsz, az új targetálási módokkal még akkor kísérletezhetsz “amikor még melegek”, és kialakíthatod az idő közben saját best practice-szé váló megoldásod, amit később a számok meghálálnak (magas átkattintási arány, konvertáló felhasználók stb.).

Továbbá ez idő alatt jó csapatjátékos válik belőled, hiszen egy kampányt nem egyedül fogsz vinni, kollégáid folyamatosan a segítségedre lesznek, ha mersz és akarsz kérdezni. Az előnyök között említeném még azt is, hogy a komplex, felületeken átívelő kampányok miatt a favágó rutin nem működik, itt használni kell a gondolkodásod, nincs sablonmegoldás, hiszen az ügyfél szakértelmet vár el a biztosított büdzséért és bizalomért cserébe, így garantált a napi szintű agytorna.

Úgy gondolom, hogy aki végül úgy dönt, hogy egy médiaügynökségénél kezdi el a karrierjét, az rövid idő alatt nagyon sokféle feladattal fog találkozni, ami magába foglalja a gyors fejlődés lehetőségét is, tehát egy nagyon klassz ugródeszkáról fog fejest ugrani a marketinges világba.

– Völgyi Lili, GroupM Akadémia 2017/3 csoport

Jelentkezem a MediaAllStar gyakornoki programba >>>

 

A képek forrásai:

http://cepro.s3.amazonaws.com/images/made/images/uploads/online_marketing_375_271_s.jpg

www.giphy.com

http://www.redpoint.com/blog/how-do-you-create-an-early-b2b-market-leader-three-steps-for-a-startup-leader/

About the author: Diána Török

Leave a Reply

Your email address will not be published.