Tankönyvi marketing és real-life marketing – van kapcsolat?

Már évek óta töretlenül az egyik legnépszerűbb közgazdász képzés a marketing – akár alapszakot, akár mesterszakot nézünk. Felmerül azonban a kérdés (mint minden más szaknál is), hogy vajon egy ilyen diploma megszerzése mennyire ad értékes és hasznos tudást, azaz mennyire lehet az itt tanultakat, tapasztaltakat a munkaerőpiacon hasznosítani – írja Sanyi, aki februárban végez a GroupM Akadémián.

Ebben a bejegyzésben azt járom körül, hogy milyen a kereskedelem és marketing alapszak, és hogy az itt tanultak milyen kapcsolatban állnak a GroupM Akadémián tanultakkal.

Ma Magyarországon a kereskedelem és marketing alapszak egy 6+1 féléves képzés, aminek az utolsó féléve szakmai gyakorlat. Az első félévek alapozó tárgyai után olyan területeken is bővítheted tudásodat, mint a piackutatás, az e-business, a médiagazdaságtan vagy éppen a marketingmenedzsment és marketingstratégia, melyet kötelezően angol nyelven kellett hallgatni (egy pirospont az egyetememnek, a METU-nak).

Azt tapasztaltam, hogy az egyetemen tanultak jó része átültethető a munka (illetve az Akadémia) világába is – amiket ott megtanultam, az a marketing szakmában dolgozók körében egyfajta alaptudás – 4P, 4C, SWOT-analízis vagy éppen az AV, CT, CTR, Konverzió, CTA. Mindezek ismerete ma már nélkülözhetetlen, azonban korántsem elegendő ahhoz, hogy valaki igazi marketinges karriert futhasson be.

Amibe érdemes lenne az egyetemeknek még több energiát fektetniük (és az Akadémia ebben nyújt a legtöbbet), az a digitális marketing gyakorlatba ültetése. Gondolok itt egy-egy felület (Facebook, AdWords) bemutatására, kampányok beállítására vagy éppen megtervezésére. Itt az akadémián kezdetben megismerheted a digitális piacot, a legújabb trendeket és a várható, jövőbeli irányokat, majd később mentorok segítségével tanulhatod meg, hogy hogyan működik a kampányok tervezése, feltöltése és folyamatos optimalizálása.

Röviden: az egyetemen tanultak hasznosak és nélkülözhetetlenek (ahogy az angol nyelv ismerete is), azonban a gyakorlatot nem helyettesítik – ezért indult a GroupM Akadémia. Ha valahol, hát itt nem iratokat fogsz tologatni, hanem tapasztalatot szerezhetsz a marketing éles működéséről, hogy aztán később még tovább fejlődhess és feljebb léphess.

– Mádi Sándor, GroupM Akadémia 2017/3 csoport

Jelentkezem a MediaAllStar gyakornoki programba >>>

A kép forrása

About the author: Diána Török

Leave a Reply

Your email address will not be published.